”Jedi zdravo! Probuši kašiku!” Ma nemoj…

Jeste, jeste, svi znaju da kažu jedi zdravo,a niko ustvari ne zna da ti kaže šta im to tačno znači. 

Tako sam i ja počela da se hranim ”zdravo” po savetu tetke, strine, mame, komšinice, samo što svaka kaže nešto drugo.

Izbaci večeru, nemoj da jedeš meso, jedi samo meso, izbaci belo brašno, napravi dekoraciju od hrane, bit će ti lakše…, aha 100 grama hrane je 100 grama kako god da je stavis ispred sebe.

Od toliko različitih saveta čoveku se zavrti u glavi.

Ali ajde, šta god neko pomene, ja izbacim iz prehrane pod izgovorom ”jedem zdravo”.

I tako dugi niz godina, ne jede se mast, svinjetina, crveno meso u globalu, nikakav sos ne dolazi u obzir, kečap, majonez, sakloni Bože, gazirani i negazirani sokovi…

Vrlo brzo sam došla u situaciju da nemam šta da jedem, jer sam gotovo sve izbacila iz prehrane.

Ostalo mi samo da krenem sa gladovanjem

I tako je trajao moj izlet par godina, u ono najosetljivije doba, malo preskači večeru, preskači i doručak, preskoči i ručak, nemoj da jedeš po par dana… Sve ono najgore što je moglo da mi padne na pamet, ja sam isprobala. Zatim sam se malo ”opametila” pa sam prešla na razne dijete.

Mesečeva dijeta, mesna dijeta, kupus dijeta, voćna dijeta, mamina, tatina, bakina,… Mislim da ne postoji dijeta koju ja nisam isprobala.

Dobro.

Jedino što je ispalo dobro iz ovoga jeste ne dao Bog neke veće gladi u državi, ja bih uspela da preživim, jer je glad postala moje normalno stanje.

Koje su posledice mog gladovanja?

Prva i najbolnija, sindrom iritabilnih creva. Bolovi u stomaku, grčevi, nadimanje, što je rezultiralo mojim povlačenjem iz društva. Pa kome se druži kad te čitava utroba boli???

Zatim slave, večere, gosti, svi u glas kažu jedi, jedi nećeš se udebljat od dva griza… A ne znaju da sve što se proguta izaziva mučnine, jer organizam više ne može da svari.

Ma nikako da imam umerenost

Odlučila sam, došlo je vreme da se lečim! Devet punih meseci, pet puta dnevno sam pila lekove da bih izlečila sindrom iritabilnih creva. Trener iz jedne body building teretane mi je rekao 5 obroka dnevno, da se ubrza metabolizam, da se naviknem na hranu, da krene organizam sa radom.

Međutim, kako ja to sve iz krajnosti u krajnost, palo mi na pamet da se uhvatim motike i kopanja. Pa šta je bolje od fizičkog rada? A kako je trebalo tih 5 laganih obroka da se potroši bacim se na ludačko vežbanje svakog dana.

Mislim da ništa drugo nisam ni radila osim jedenja, vežbanja i kopanja.

Evo kako je prošlo moje ”jedi zdravo”

Ovako je i moj stomak bio zalepljen za kičmu…

U čitavom ovom procesu izgladnjivanja, nepoštivanja saveta stručnih lica, pala sam na samo 48 kilograma, bez da sam primetila kako izgledam ustvari. Samo kosti gde god pogledas.

Otišla sam u shoping, i kaže prodavačica :”Izvinite, nemamo tako mali broj. A da pogledate na dečijem?”

Šta ova priča, čuj nema moj broj, pa nisam nevidljiva…

E ovo je veliki butik, ovde imaju broj. I tako odaberem farmerke,svi kažu veliko, daj manji broj, strašno.

Tako smo konačno našli ”manji broj”, i u kabini sam imala šta da vidim. Kost i koža, to nikako nisam bila ja. To je momenat kad su mi se otvorile oči i kad sam shvatila šta sam sa sebe uradila.

Dve duge godine lečenja 

Sve jepočelo da me boli, glava, toliko jake migrene, pritisak u ušima, aritmije, trnjenje leve ruke, ramena, kičma, zglobovi… Mislim da me bolilo sve što je moglo da me boli. Naravno preostala mi samo klinika. U te dve godine sam odradila sve analize čitave mene. Uvek sve uredu. A mene ne prestaje da boli…

Mada, zajednička stvar kod svakog doktora je bila ”Jedeš li ti nešto?” Pa i ne baš…

Zna se šta je usledilo. Lekovi za apetit, za imunitet, za ovo, za ono, i naravno kile su počele da se gomilaju, a ja jedem kao ptičica. Naravno da sam probala kao i sve mi, sve ono što je bilo na tržistu, Herba Life, Slim line, Jabučni ocat,… Ne moram da kažem da ništa nije pomoglo. Od Herba lifea sam još dobila dve kile, jer sam s tim uzimala mnogo više kalorija nego što sam do tada jela.

Nisam morala.

Baš tada sam izgledala normalno.

Ostala sam trudna, a zatim…

Spontani. Niko više nije htio ni da sluša o mojim bolovima, dok se ovo nije desilo nažalost. Zbog tolikog mršanja i gojenja, nepravilne ishrane, stradala mi je štitna zlezda, usled čega sam i imala spontani.

U roku od mesec dana +40 kilograma. 

To je moralo da se desi, da se probudim, da shvatim da tako ne može, da zakočim.

Jako bolan i težak period

Da li je moglo biti gore? Gubitak trudnoće, moja ogromna kilaža, ili sve promene koje su nastale usled poremećaja hormona?

Ne znam da vam kažem, osim nikada više na štetu sebe radi dobrog izgleda!

Kako se bilo nositi sa okolinom nakon toga, trpeti sve te poglede, sve te ljude koji jedva čekaju da pitaju zašto si toliko debela? Smanji hranu, jedi ovo, jedi ono… Sve izokola, a sve u srž…

 

Probuši kašiku! Pa ćes da budeš mršava!

Pred čitavom familijom, tako reče ujak, direktno i bez imalo srama i stida, ne znajući kroz šta upravo prolazim, ne znajući za gubitak bebe i za tako nagli rast kilograma, ne znajući da gotovo ništa ne jedem, da nemam šta da probušim, ne znajući da se borim s tim da naučim da jedem redovno i zdravo.

Ujak. Više ga nikada videla nisam, niti ću.

Stala sam, dozvolila sam sebi višak kilograma

Gotovo pet godina sam dozvolila sebi višak, učila sam i čitala šta to znači ”jedi zdravo” i polako sam se učila pravilnim obrocima. Prvo sam bila vegan, jer meso mi je bilo teško da varim, a povrće ionako najviše volim, pa sam krenula sa tim načinom ishrane.

Zatim sam lagano uvodila i meso. Hranila sam se tako kratko vreme, dok nisam konačno prešla na drugi režim ishrane sa pravilnim kombinovanjem, koji je jedini zdrav način konzumiranja hrane. Onaj način za koji se kaže ”jedeš sve” a mršaviš.  Koristila sam i preparat na prirodnoj bazi za ubrzavanje metabolizma, i postigla sam svoj cilj.

Već dugo se osećam odlično, zdravo, bez ikakvih tegoba, bez zdravstvenih problema, i srećnija nego ikad.

Prošlo je toliko godina, još uvek se hranim ovako, jedem sve, samo pravilno kombinujem, i to je moja tajna.

Mada mi je dugo trebalno da shvatim kako…

 

 

 

 

Ostavi komentar

